OSTEOPATIA

Medicina Natural basada en el coneixement rigorós i complet de l'anatomia i fisiologia humana. És un enfocament assistencial diferent, amb un sistema de diagnòstic i tractament específic (complementari al diagnòstic mèdic).

L'objectiu principal d'aquesta medicina és tornar la plena funció i expansió a qualsevol element del cos humà que hagi patit una lesió o que faci mal com a conseqüència dels mals hàbits físics.

Es basa en els principis que va formular el seu precursor (Dr. A.T. Still 1828-1917) qui a partir d'una acurada observació dels seus pacients va postular que la salut i el correcte funcionament de l'individu depenen de la integritat estructural global del cos. El cos humà és una unitat indivisible en la qual l'estructura (sistema musculo esquelètic, òrgans i vísceres) i la funció estan íntimament relacionades i depenen una de l'altra.

Es tracta d'una teràpia manual complementària (mai substitueix al metge) a la medicina convencional amb l'objectiu d'ajudar al pacient, col·locar al pacient dins d'un context de millora, prevenció i conservació de la salut.

L'osteopatia veu el pacient com un tot. Ment, cos i esperit que interactuen i es relacionen entre si influenciant els teixits del cos. Aquests teixits influencien i seran influenciats per la fisiologia i homeòstasi del cos.

L'osteopatia utilitza tècniques segures (si el realitza un terapeuta capacitat) adaptades a cada pacient i les seves necessitats. Els osteòpates treballen tots els teixits del cos (os, tendó, lligament, múscul, vísceres i fluids corporals).

Les patologies més comuns a tractar amb Osteopatia són les següents:

• Escoliosi
  • Dolor cervical, dorsal i lumbar
  • Disfuncions craneomandibulars. Dolor orofacial. Dolor crani mandibular
  • Marejos, vertígens i inestailidad
  • Hèrnia de hiat, ardor, reflux, restrenyiment, còlon irritable.
  • Hèrnies discals i ciàtica
  • Neuràlgia del trigemino, neuràlgia del facial, neuràlgia del glosofaringeo.
  • Estenosi de canal raquidi, espondilolisis i espondilolistesi
  • Tendinopaties i contractures musculars
  • Fibromiàlgia i dolor crònic