DOLOR LUMBAR CRÒNIC INESPECÍFIC BASAT EN LA SENSIBILITZACIÓ CENTRAL I EFECTES TERAPÈUTICS DE LA TERÀPIA MANUAL

El dolor lumbar crònic inespecífic (NSCLBP) és un dolor localitzat entre el límit inferior de les costelles i el límit inferior de les natges, que pot tenir component mecànic influent, però també pot agreujar-se per estats emocionals fluctuants, activació de pensaments catastrofistes, activació de la neurofirma i aprenentatge de context, influint al sentit que li donem a l'experiència, al distingir entre el que és rellevant i irrellevant.

Llegeix més
QUÈ ÉS LA DISMENORREA I COM ES TRACTA?

El terme dismenorrea es ve utilitzant des de 1810. Es tracta d'una paraula derivada del grec (dys = difícil, mens = mes i rhoia = flux) i que té com a significat: menstruació difícil o dificultat per a la menstruació.

ENTENDRE EL DOLOR

La creença general és pensar que el dolor és dolent, que és una amenaça i que no volem sentir dolor. Però en realitat el dolor és una forma natural d'alertar-nos d'alguna cosa potencialment nociu i serveix perquè reaccionem.

Llegeix més
NEURÁLGIA DEL TRIGEMIN – ES POSSIBLE TRACTAR-LA AMB TERÀPIA MANUAL?

QUE ES LA NEURÀLGIA DEL TRIGEMIN?

La neuràlgia del trigemin defineix una disfunció del nervi trigemin causada per una lesió del nervi en el seu recorregut entre la perifèria i el Sistema Nerviós Central (SNC).

ANATOMIA DE LA CINTURA PÈLVICA

La cintura pèlvica està formada per 2 COXALS i el SACRE – un conjunt d’ossos que uneixen el membre inferior (FÈMUR) al tronc.

ORDINADOR I POSTURA

En el món actual, l'ús de l'ordinador és fonamental si es vol estar al dia, la qual cosa és un efecte molt positiu per al concepte de globalització però, com afecta el nostre cos aquesta nova manera de vida?

ANATOMIA DE LA COLUMNA VERTEBRAL

La columna vertebral és un sistema composat per els elements rígids – VÈRTEBRES i els elements elàstics – DISCS VERTEBRALS. Aquest sistema mecànic ha de reunir les qualitats de resistència i elasticitat, ja que ha d’absorbir les pressions que s’exerceixen tant en moviments quotidians com en els exercicis físics més durs.

SÍNDROME FEMOROPATELAR O CONDROMALÀCIA ROTULIANA: CAUSES I TRACTAMENTS

Anomenem SÍNDROME FÉMOROPATELAR a un conjunt de signes i símptomes que revelen una ANORMALITAT en el funcionament de la ARTICULACIÓ FEMOROPATELAR.

Llegeix més
HÈRNIA DISCAL L5-S1: QUÈ ÉS I COM TRACTAR-LA?

Les hèrnies discals es produeixen en les vertebres que suporten més pes i moviment mecànic. Per aquest motiu l'última vèrtebra lumbar (L5) és la que més pateix aquest problema. Es produeix principalment quan les vertebres superiors a L5 comencen a ser més rígides per les tensions posturals i mecàniques en el dia a dia.